DIY: Lockerkast

Lieve allemaal,

Deze week heb ik een leuke DIY op m’n blog!

FullSizeRender (42)

Marktplaatsvondst
Steeds zag ik op Instagram en Pinterest lockerkasten voorbijkomen en dat leek me een leuke toevoeging aan ons stoere interieur! Laatst kocht ik bij Ikea een superleuk kastje voor in de achterkamer. Met een lockerkast in de hal vormen deze verschillende ruimtes toch een geheel.

FullSizeRender (41)

Alleen de prijs van een lockerkast vond ik iets minder leuk… Daarom heb ik Marktplaats in de gaten gehouden en zo kwam ik via een veilingsite een opknappertje tegen.
Dus regelden we een kar en reden we met z’n drietjes Rotterdam op en neer. Het kostte wat moeite, maar uiteindelijk had ik een lockerkast thuis. En voor een leuk prijsje ook nog! Doordat we hem kochten bij een faillissementsveiling zaten er zelfs nog spullen in, dus Wybren kon eerst al die ‘schatten’ verzamelen. Hij ook happy, want hij wordt soms gek van alle projecten die ik bedenk! De kast had een flinke poetsbeurt nodig, maar toen kon ‘ie eindelijk naar m’n zin gemaakt worden. Via Pinterest vond ik leuke ideetjes om hem zelf op te knappen. Na goed schuren en heel veel lagen verf, is ‘ie wit!

FullSizeRender (3)

Leren greepjes
De sloten werkten niet meer, dus deze moesten eruit en er moesten nieuwe grepen op.
Ik wilde eerste leren handgreepjes kopen, maar toen bedacht ik dat het veel leuker én goedkoper zou zijn om ze zelf te maken. En ik laat jullie graag zien hoe!

Via Kraal & Hobby heb ik een stuk cognackleurig leer besteld van 85 cm en dat heb ik met een schaar in stukjes geknipt. De maat van je greepje is afhankelijk van de grootte van je kast en wat je mooi vindt, natuurlijk. Daar heb ik gaatjes in gemaakt met de gaatjestang. Bij de Karwei heb ik boutjes en moertjes gekocht en deze heb ik door het dubbelgevouwen stuk leer gedaan. Zo heb je een set zelfgemaakte greepjes voor minder dan €12,00!

FullSizeRender (1) FullSizeRender (2)

Zó leuk hoe je met een beetje geld een oude, nieuwe kast kunt maken. Zelf vind ik het heel gaaf dat je nog steeds kan zien dat het een gebruikte kast is; het hoeft niet helemaal perfect te zijn. Met m’n labelmaker heb ik onze namen op de deurtjes geplakt en nu staat de kast te pronken in onze hal. Ik ben er helemaal blij mee! Wat vind jij van deze DIY?

FullSizeRender (4)

 

Liefs,

Grada
Studio Fee ♡

 

 

5 gedachtes over “DIY: Lockerkast

Geef een reactie

