Babyswap

Lieve allemaal,

Vorige week heb ik voor het eerst meegedaan aan een instaswap, namelijk de babyswap. Vandaag laat ik jullie zien wat ik gemaakt heb én wat ik gekregen heb.

Instaswap
Ehm, instaswap? Als je Instagram gebruikt, heb je er vast eens van gehoord. Zo niet, dan zal ik eerst uitleggen wat een instaswap nu eigenlijk inhoudt. Bij een instaswap maak je een pakketje en ontvang je een pakketje; een uitwisseling van pakketjes dus! Er zijn Instagrammers en webshops die een instaswap organiseren en bij hen kun je je opgeven om mee te doen. Iedereen krijgt random een swapmaatje toebedeeld, voor wie je een pakketje moet maken. Dit pakketje bestaat uit een combinatie van zelfgemaakte en gekochte cadeautjes. Ook aan het inpakken van de cadeautjes wordt veel aandacht besteed!
Niemand weet van elkaar wie z’n swapmaatje is. Het is de bedoeling dat de profielen openbaar worden gezet, zodat je swapmaatje ‘stiekem’ kan kijken wat je smaak is, bijvoorbeeld aan de hand van een moodboard.

FullSizeRender (14)

#BabyswapNL
Vaak hebben de swaps een thema en ik heb dus meegedaan aan de babyswap. Deze swap is georganiseerd door Lauver en is voor mama’s met kindjes van 0-2 jaar. Voor dit pakketje maak of koop je dus cadeautjes voor het kindje, maar natuurlijk worden ook de mama’s niet vergeten! Bij deze swap waren een paar regels, zodat niemand teleurgesteld kon worden. Zo was het minimumbedrag €15 en moesten er minimaal 3 cadeautjes in het pakketje zitten. Je maakt in je pakketje je Instagramnaam bekend, zodat je swapmaatje jou kan opzoeken na het openen van het pakketje. Het leuke is dat iedereen voor een bepaalde datum zijn pakketje moet verzenden, zodat iedereen tegelijk z’n gekregen swap kan openmaken en de inhoud op Instagram kan posten. Zo stond Instagram afgelopen zaterdag vol met pakketjes van #babyswapnl.

Geven…
Voor mijn swapmaatje stelde ik een zwart/wit/mint pakketje samen. Het leuke is dat ik een echte jongensmoeder had, met maar liefst 3 zoons! Haar jongste zoontje Mika (voor wie ze meedeed) is 4 maanden en ik kon me dus echt uitleven met stoere cadeaus. De meeste cadeautjes heb ik zelfgemaakt en een paar cadeautjes heb ik gekocht. Zo kocht ik een Nijntje rammelaar, een boekje, een bodylotion voor mama en Naïf mini’s. De verzorgingsspulletjes van Naïf zijn hier echt favoriet, zó fijn voor gevoelige babyhuidjes.

FullSizeRender (13) FullSizeRender (5) FullSizeRender (6)

Verder maakte ik een naamslinger van jute, een Nijntje slinger van vilt en een tweezijdige bandanaslab met zwart/wit stof. Met zwarte textielverf stempelde ik 2 hydrofiele doeken, 1 met plusjes en 1 met cactussen. Ook ontwierp ik de kaartjes en maakte ik voor Mika’s oudere broertjes een pot met spekjes.

FullSizeRender (7) FullSizeRender (8) FullSizeRender (9)

…en krijgen!
Ik vond het zo leuk om een pakketje samen te stellen dat ik bijna vergat dat ik zelf ook nog een pakketje kreeg! En hoe toevallig, mijn swapmaatje pakte haar pakketje met hetzelfde cadeaupapier in. Wát een verwennerij! Het is net alsof je jarig bent met alle cadeautjes die je uit mag pakken. En het zag er ook nog superleuk uit. Mijn swapmaatje heeft goed gekeken naar ons moodboard. Zo krijgen wij een haarbandje, een cactus van vilt, een poster van een flamingo en zelfgemaakte zwart/wit/roze decoratie voor Féline’s kamer. Ook voor mij zat er wat leuks in, namelijk een heel gaaf notitieboek en handcrème. Maar ons favoriete cadeautje was toch wel het ananaslampje van A Little Lovely Company! In een vorige blog kon je al lezen dat wij gek zijn op deze lampjes en nu is de collectie dus uitgebreid! Al vond Féline de ballonnen (‘bal, bal’) die in de doos zaten ook het einde… 😉

IMG_5158 IMG_5174 IMG_5180

Ik vond het superleuk om een keer mee te doen met een instaswap, maar ook heel spannend. Want zou ze het wel leuk vinden? Gelukkig kreeg ik een hele leuke reactie van mijn swapmaatje. Zeker voor herhaling vatbaar dus!

Laat je weten wat jij van de babyswappakketjes vindt?

Liefs,

Grada
StudioFee 

 

 

 

2 gedachtes over “Babyswap

  1. Afke Nynke zegt:

    Wat leeuk! Ik kende dit niet… erg leuk om te lezen! Toch maar weer eens m’n Instagram-account gaan gebruiken.. 😉

    Mag ik vragen hoe je die kaartjes zelf hebt gemaakt/ontworpen? Ziet er erg leuk uit!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

