Handlettering doe je zo!

Lieve allemaal,

Vorige week bestelde ik het boek ‘Handlettering doe je zo!’ van Paperfuel. Ik had hem al vele malen voorbij zien komen op Instagram en het leek me erg leuk om er zelf mee aan de slag te gaan. En geef toe, van alleen die voorkant word je al blij! Wat een gaaf boek! Een potlood, gum en een paar goede fineliners erbij en oefenen maar!

FullSizeRender (54)

Paperfuel
Karin Luttenberg van Paperfuel is grafisch ontwerpster en maakt de gaafste dingen. Ze verkoopt kaartjes, posters etc. in haar webshop en geeft ook workshops. Een tijdje geleden maakte ze een Flair helemaal in haar stijl, met o.a. deze leuke kaartjes en zo ben ik haar gaan volgen op Instagram. Toen ik zag dat ze dit boek gemaakt had, móest ik het hebben!

FullSizeRender (55)

Handlettering doe je zo
In haar boek laat ze zien hoe leuk handlettering is en geeft ze ontzettend veel tips. Hierdoor is het voor beginners ideaal om het eens te proberen. Zelf probeerde ik wel eens wat uit op bijvoorbeeld cadeautjes en kaartjes. Verder heb ik schoolbordverf op de wc-deur, waar ik zo nu en dan een nieuwe quote op schrijf. Toch was het nooit helemaal naar m’n zin, omdat het vaak net niet ‘klopte’. Nu moet ik toegeven dat het bij mij ook eigenlijk in één keer goed op papier moet staan. Maar met dit boek in huis, ga ik gewoon rustig zitten en dingetjes uitproberen. En ik schrijf het zelfs eerst voor met potlood! Soms dan…

 

FullSizeRender (63)FullSizeRender (62)FullSizeRender (61)

Je kunt je inspiratie óveral uit halen en dus van de kleinste dingen een mooie quote kunt maken. En hoe leuk is het om een kaartje of cadeautje te geven (of te krijgen!) met een persoonlijke, handgeschreven tekst!

FullSizeRender (57)IMG_4427

Het is vooral oefenen, oefenen, oefenen, maar dan zul je zien dat je steeds een beetje beter wordt! Het weer leent zich er deze ‘zomer’ ook perfect voor om met een kop thee aan tafel te gaan zitten en creatief bezig te zijn. En het is zeker waar… Handlettering is zó verslavend! Ik oefen nog even verder, tot volgende week! 😉

FullSizeRender (60)

Liefs,

Grada
Studio Fee 

ps. Ga jij er ook mee aan de slag? Je bestelt het boek hier; Paperfuel – Handlettering doe je zo.

Een gedachte over “Handlettering doe je zo!

Geef een reactie

