DIY: plankjes

Lieve allemaal,

Iets later dan gepland, maar in deze blog heb ik niet 1, maar zelfs 2 leuke budget-DIY’s!

Onlangs maakte ik (oké oké, samen met Wybren) 2 hele leuke plankjes in huis. Vandaag laat ik ze jullie zien!

fullsizerender-83

fullsizerender-80

Rond plankje
Op Instagram had ik al heel vaak het ‘zwevende’ ronde plankje voorbij zien komen. Superleuk! Maar meer dan 30 euro voor zo’n klein plankje aan de muur? Nee, toch maar niet. Tot ik op de blog van Elle Fotografie een hele goede tip tegenkwam! Zij maakte het plankje namelijk zelf. En aangezien ik ook alles wel in huis had, heb ik Wybren maar weer eens lief aangekeken.

fullsizerender-81
Het plankje is gemaakt van de onderkant van een stolp van de Action. Misschien heb jij deze dus ook wel in huis! Deze heeft Wybren aan 1 kant recht afgezaagd en daar een schroef ingedraaid met aan beide kanten schroefdraad. In de muur, et voilà, je zwevende plankje hangt. En dat voor maar een paar eurie! Erg leuk met bijvoorbeeld een klein vaasje of in het kinderhoekje met een lampje.

fullsizerender-82

 

Leren plankdragers
Verder heb ik in de keuken een DIY project dat je vast wel vaker voorbij hebt zien komen. De plank met leren riemen. Heel stoer en makkelijk zelf te maken! De steigerhouten plank hadden we toevallig nog liggen en voor de riemen ging ik naar, jawel, de A C tion. Wat moeten we ook zonder? 😉 Het handigst is om de langste maat te kopen, zodat ze altijd lang genoeg zijn voor je projectje. Zelf vond ik het wel stoer om de complete riem te gebruiken, maar je kunt ook de riem op maat maken en de gesp er af knippen. De schroeven erin, wat leuke spulletjes erop en de keuken is gelijk een stuk gezelliger!

img_3688

Gaan jullie ook aan de slag met deze DIY’s? Laat het me weten of stuur me een fotootje! 🙂

Liefs,

Grada
Studio Fee ♡

2 gedachtes over “DIY: plankjes

  1. Marieke zegt:

    Wij hebben je tip gebruikt voor planken in de veranda! Voor € 2,- een riem bij de Action is toch veel leuker dan € 25,- die ik op internet voorbij zag komen :-D. En ze hangen zo, echt super!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

