VTwonen Back to School

schermafbeelding-2016-10-17-om-13-13-49

Lieve allemaal,

Ik ben gék op alles wat met interieur te maken heeft, al van jongs af aan. Mijn slaapkamer veranderde ik regelmatig compleet van opstelling en ik wilde de nieuwe Jan des Bouvrie worden (ja, echt waar). Mega-enthousiast werd ik van zijn schetsen met fineliner in een mooi notitieboek. Ook hou ik van alles van VTwonen, het blad, het programma, het merk etc. Dus toen ik zag dat er VTwonen back to school georganiseerd werd, móest ik meedoen! Vandaag deel ik mijn woonplan met jullie.

Back to school?
Bij VTwonen back to school leer je in 3 lessen hoe je een woonplan maakt. Eigenlijk ben je voor een keer de stylist in je eigen programma, in je eigen huis! Superleuk dus! Je kunt je via de mail aanmelden en krijgt dan elke week een nieuwe les toegestuurd, met daarin een video van een stylist, een samenvatting van de les en een opdracht.

img_6610

Les 1; kijken
In les 1 gaat het om het kiezen van de ruimte die je het allerliefst wilt veranderen. Voor deze ruimte bedenk je waarvoor je hem wilt gebruiken en je maakt een plattegrond. Ik heb gekozen voor onze woonkamer, omdat deze op dit moment nog niet helemaal naar mijn zin is. Helaas is er door de schouw niet heel veel mogelijk qua indeling, dus deze blijft grotendeels zoals hij nu is. Tip; als je de meubels uitknipt, kun je deze verplaatsen tot de indeling optimaal is! 

fullsizerender-84

Tip! Knip de meubels uit, zodat je deze kunt verplaatsen tot de indeling optimaal is. 

Les 2; moodboard maken
In les 2 ga je een moodboard maken, zodat je de stijl kunt bepalen waarin je je ruimte wilt aanpassen. Op Pinterest had ik al een digitaal moodboard gemaakt, maar voor deze opdracht heb ik ook een ‘echt’ moodboard gemaakt. Stiekem is ouderwets knippen en plakken aan de keukentafel toch veel leuker! Ook ben je op Pinterest geneigd heel veel foto’s toe te voegen, waardoor je het overzicht kwijtraakt. Ik ben gek op wit, dus ik wil de woonkamer lekker licht maken. Door een combinatie van materialen (hout, beton, wol etc.), wil ik warmte creeëren. De accentkleuren grijsblauw en lichtroze moeten het geheel wat opfleuren! Op maat gemaakte meubels moeten ervoor zorgen dat de ruimte optimaal benut wordt.

fullsizerender-87

Les 3; woonplan
Ten slotte maak je een woonplan. Hierin bepaal je wat je budget is, in welk tijdsbestek je het plan wilt uitvoeren en wat/wie je hiervoor nodig hebt. Ik heb al mijn wensen op een rijtje gezet en deze kunnen we nu dus stapje voor stapje afvinken. Ooit… 😉

Mijn woonplan is klaar! Wil je ook meedoen? Als ik me niet vergis kun je je weer opgeven via Back to School! Je kunt ook gewoon eens een moodboard maken. Dit is superleuk om te doen en het geeft echt veel (nieuwe) inzichten in wat je precies wilt! Handig ook om de sfeer en stijl van je moodboard in gedachten te houden als je weer eens iets nieuws wilt gaan kopen. Ik ben heel benieuwd naar jullie moodboards en stijl!

fullsizerender-86

Tip! Het te leuke VTwonen posterboek ligt nu in de winkel!  

Doordat ik enthousiast ben geworden van mijn woonplan, heb ik maar gelijk de eerste punten afgevinkt! Hier alvast een sneak peek… Nieuwsgierig? Je leest het volgende week!

moodboard-13

Liefs,

Grada
Studio Fee ♡

 

3 gedachtes over “VTwonen Back to School

Geef een reactie

