Werkboek ‘Handlettering doe je zo!’

Lieve allemaal,

Afgelopen weekend was ons gezellige Sinterklaasweekend. Een heel druk weekend met maar liefst 3 heerlijke avondjes. Tijdens de viering met mijn schoonfamilie kreeg ik het Werkboek ‘Handlettering doe je zo!’ van Paperfuel. Omdat het boek ‘Handlettering doe je zo!’ zo goed was bevallen, had ik nu het werkboek op m’n verlanglijstje gezet. Op m’n blog kon je eerder al lezen wat ik van het boek ‘Handlettering doe je zo!’ vond en vandaag lees je wat ik van het werkboek vind!

fullsizerender405

Handletteren is helemaal hip en je ziet het overal voorbij komen. Zelf vind ik het heel leuk om te doen! Toch blijft het lastig, want het is echt een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen. Je hebt niet veel nodig om te beginnen, maar een paar goede pennen zijn wel heel belangrijk. In dit werkboek helpt Karin van Paperfuel je met verschillende oefeningen om het handletteren onder de knie te krijgen. Zo is het op de eerste pagina’s net of je weer op de basisschool zit!

Er staan oefeningen in om schaduwen te oefenen en kalligrafietrics, maar ook quotes om na te tekenen. Verder zijn er pagina’s met lege kaders waarin je zelf een leuke tekst kunt schrijven en nog véél meer! Kortom, je krijgt in dit boek nóg meer ideeën over hoe je verschillende letters kunt tekenen en hoe je een tekst echt ‘af’ kunt maken.

Helaas heb ik zelf nog niet zoveel tijd gehad om in mijn werkboek aan de slag te gaan, want er kwam wat leuks tussendoor! Een vriendin van mij wist dat ik het leuk vind om te doen en vroeg of ik voor haar werk een opdracht wilde doen. Een hele eer! En een betere manier om het te leren dan ‘gewoon doen’ is er niet. Voor haar werk moest er een Fries gedicht van 50 regels geschreven worden op een rol van maar liefst 2,5 meter. Een hele klus, waar ook wel wat uurtjes tijd in zijn gaan zitten. Het uitmeten van de grootte en het centreren van de letters is best tijdrovend. Maar door het doen van een wat langere tekst, heb ik wel de letters beter onder de knie gekregen. Hoe verder ik kwam met het gedicht, hoe sneller ik de letters op papier kreeg. Het leuke vind ik dat met handlettering iets echt jóuw ding wordt, in jouw eigen stijl. Stiekem ben ik dan ook best trots op het resultaat!

Hoewel ik het handletteren superleuk vind en ik nog wel wat ideeën heb, denk ik dat ik na deze opdracht maar even een handletterpauze inlas 😉 Ben je ook enthousiast geworden over het werkboek? Je bestelt het boek hier; Paperfuel – Werkboek Handlettering doe je zo!

Liefs,

Grada
Studio Fee ♡

 

Geef een reactie

